Модернізація MMS01-UA
Модернізація мобільної станції радіочастотного моніторингу MMS01-UA до цифрового пеленгатора DDF 255
У розпорядженні департаменту моніторингу Державного підприємства «Український державний центр радіочастот» (далі – УДЦР) довгий час (з 2001 р.) перебувала багатофункціональна мобільна станція радіочастотного моніторингу MMS-01, яка була призначена для інструментального оцінювання параметрів радіовипромінювань радіоелектронних засобів (далі – РЕЗ) у діапазоні частот від 9 кГц до 26,0 ГГц, а також для пеленгування джерел радіовипромінювань в діапазоні 20-3000 МГц. Станом на 2016 рік був повністю вичерпаний моторесурс автотранспортного засобу (далі – АТЗ), на якому була змонтована мобільна станція.
В цей же час в Україні спостерігався бурхливий розвиток нових радіотехнологій, які висували більш сучасні вимоги до обладнання та його програмного забезпечення. Тому виникла необхідність провести глибоку модернізацію, наявної МСРК типу MMS-01, з використанням додаткового обладнання та програмного забезпечення до нього, німецької компанії ROHDE & SCHWARZ (далі R&S). Дана модернізація повинна була включати в себе:
а) перенесення всього обладнання, на заздалегідь підготовлений новий автомобіль;
б) закупівлю та монтаж нової пеленгаторної антени типу R & S ADD295 діапазону частот 20 МГц – 3000 МГц; в) модернізацію радіоприймача типу R&S ESMD до цифрового пеленгатора DDF255 з використанням нової опції DF.
Відповідно до договору між ТОВ “ТРИА-НЕТ” та УДЦР, фахівцями ТОВ “ТРИА-НЕТ” були виконані роботи по поставці обладнання компанії ROHDE & SCHWARZ замовнику, його монтаж на новій АТЗ і введення в експлуатацію оновленої МСРК типу MMS-01UA. Транспортний засіб, на базі якого зроблено МСРК – автомобіль фургон Рено-Майстер (Renault Master PFG 1L 435 F6 (L4 H3)).
MMS-01UA нова база
Фахівцями ТОВ “ТРИА-НЕТ” були виконані роботи по переобладнанню нового автомобіля Рено-Майстер, виходячи з вимог Замовника до MMS-01UA. Доопрацювання вантажопасажирського мікроавтобуса включало укріплення стінок та даху кузову, додаткове утеплення та звукоізоляція салону, встановлення перегородки між відсіком оператора та технічним відсіком, перегородки між відсіком оператора та водія, встановлення наскрізного вікна на всю ширину відсіку, встановлення вікна роозміром 80х50 см у відсіку оператора на двері АТЗ, прокладання кабель ростів та повітроводів у відсіках для забезпечення роботи обладнання та систем життєдіяльності встановлених у станції. Задні двері мають драбину та підніжку для підйому на дах. На даху мікроавтобуса замість двох пеленгаторних антен типу ADD071 та ADD190 була встановлена пеленгаційна АФС R&S ADD295 діапазону частот 20 МГц – 3000 МГц (компас електронний GH150 – під аплікатором антени) та металевий подіум для встановлення антен та прокладки кабельних трас.
Оновлення робочих місць
Повністю оновлено ергономіку салону.
Встановлено зручний стіл та поворотні крісла, додано та інтегровано до складу обладнання MMS-01UA аналізатор спектру FSV30 та додаткове обладнання передбачене умовами договору.
Встановлено нові системи життєзабезпечення що дозволило збільшити автономність Для забезпечення життєдіяльності персоналу у будь яких погодних умовах у АТЗ були змонтовані додаткові системи кондиціонування (професійний кондиціонер типу Konvecta KL4-Sn1/4/12B) і безперебійного електроживлення (автономна дизельна електростанція типу Fisher Panda 5000i 4 кВт 230В 50Гц).
Встановлено нові системи життєзабезпечення (електроживлення на базі )на
Пеленгаторна антена
Пеленгаторна антена типу R&S ADD295 на даху мікроавтобуса
Антенна R&S ADD295 призначена як для мобільного так і для стаціонарного використання . Має активний та пасивний режими роботи. При встановлені на щоглу оборудується блискавкозахистом. Містить у собі комбінацію двоз концентричних наборів антенних елементів. | ||
Діапазон робочих частот: | от 20 МГц до 3 ГГц | |
Метод пеленгування: | Кореляційний інтерферометр | |
Поляризація: | Вертикальна | |
Погрішність визначення пеленгу: | Не більше 2,0 º | |
Габарити (діаметр × висота): | 1100 × 450 мм | |
Вага: | 30 кг |
Також встановлена активна антена типу LE NDA 600. Для забезпечення 10-ти метрової висоти підвісу антен, на автомобілі була змонтована сучасна телескопічна 10-ми метрова щогла з гідравлічним приводом.
Бува призведена модернізація, наявного у комплекті мобільної станції радіоприймача R&S ESMD, до цифрового пеленгатора R&S®DDF255 із допомогою додаткової опції DF. Використання нових функцій пеленгатора R&S®DDF255 дало можливість:
– проводити вимірювання у діапазоні частот від 20 МГц до 6 ГГц, забезпечуючи високу достовірність результатів (клас А згідно рекомендацій ITU);
– здійснювати швидке та ефективне виявлення та локалізацію джерел радіозавад як у вузько смугових так і широкосмугових радіовипромінювань таких як WLAN, WiMAX та інші НВЧ системи зв’язку;
– при застосуванні широкосмугового режиму пеленгування, є можливість здійснювати пеленгування всіх джерел радіовипромінювань що наявні у смузі огляду пеленгатора до 20 МГц. Пеленги всіх радіовипромінювань, рівень яких перевищує пороговий будуть відображені на екрані.
Така функція дозволяє одночасно розрахувати та відобразити всі пеленги наприклад у смузі частот радіомовлення; пеленгувати широкосмугові сигнали із можливістю відображати усереднені пеленги у вигляді гістограм, компенсації частотнозалежних сигналів, достовірно пеленгувати сигнали із ППРЧ.
Після успішного закінчення монтажних і пусконалагоджувальних робіт булі проведено практичні заняття з інженерно-технічним персоналом УДЦР, із залученням провідних фахівців компанії ROHDE&SCHWARZ ROHDE&SCHWARZ та ТОВ «ТРИА-НЕТ», з питань технічної експлуатації обладнання мобільних станцій радіоконтролю MMS-01UA, 2016.
В квітні 2017 року мобільна станція радіочастотного моніторингу MMS-01UA, 2016 р., була успішно здана в експлуатацію Замовнику.